Aku Turut Bahagia

Aku Turut Bahagia Ija abang tahu Ija isteri yang baik dan jujur Abang tak pernah pertikaikan layanan Ija terhadap abang Cuma abang perlukan seseorang untuk bantu Ija menguruskan maahad Izinkan abang berkahwin lagi I

  • Title: Aku Turut Bahagia
  • Author: Asmah Hashim
  • ISBN: 9789831248782
  • Page: 481
  • Format: Paperback
  • Ija abang tahu, Ija isteri yang baik dan jujur Abang tak pernah pertikaikan layanan Ija terhadap abang Cuma, abang perlukan seseorang untuk bantu Ija menguruskan maahad Izinkan abang berkahwin lagi, Ija Ummi Khadeeja tergamam Hanya matanya yang berbicara Angin tiada, ribut pun tidak, tiba tiba pokok bergoyang Selama 16 tahun hidup bersama, hari ini suaminya berter Ija abang tahu, Ija isteri yang baik dan jujur Abang tak pernah pertikaikan layanan Ija terhadap abang Cuma, abang perlukan seseorang untuk bantu Ija menguruskan maahad Izinkan abang berkahwin lagi, Ija Ummi Khadeeja tergamam Hanya matanya yang berbicara Angin tiada, ribut pun tidak, tiba tiba pokok bergoyang Selama 16 tahun hidup bersama, hari ini suaminya berterus terang ingin berkahwin lagi Haruskah dia tersenyum Demi cinta dan agama, Ummi Khadeeja berkorban Jika suaminya bahagia dengan perkahwinan ini, dia akan turut bahagia Cuma, dia berharap pengorbanan ini tidak disia siakan.Sayangnya, tidak semua orang boleh berkongsi kasih Saat Ummi Khadeeja pasrah dengan takdir hidupnya, Syifa Umaira pula meminta sesuatu yang mustahil Dia memaksa Amir Hudzaifa menceraikan isteri pertama.Hancur luluh hati Ummi Khadeeja Sanggupkah dia berpisah dengan suaminya Tegakah dia melihat anaknya membesar tanpa ayah di sisi Jika pengunduran ini bisa membahagiakan suaminya, dia rela berkorban sekali lagi.

    One thought on “Aku Turut Bahagia”

    1. Bergenang air mata baca novel topik sebegini. Topik panas yang tak semua kaum wanita suka. PoligamiHwaaa sedih dgn nasib Ija (Ummi Khadeeja) . Aku turut bahagi menjadi aku turut merana melayari kisah Ija. :( 2 kali kena lempang dengan suami (Ustaz Amir Hudzaifa) atas kesalahan yang tak dia lakukan. Semuanya berpunca daripada isteri muda yang suka fitnah dan kelancangan mulut menghina Ija. Tanda protes, lepas ni tak nak makan sup ayam kegemaran Syifa' Umaira (Mai) selama sebulan. Mai, jahat jahat [...]

    2. Announcement before review: N nak jual buku ni for RM12. Pada sesiapa yang berminat, boleh lar PM :) Hai, lelaki tetap lelaki when it comes to poligami. Suka nak poligami, tapi susah nak berlaku adil walaupun diri merasakan mampu. Tak ramai yang mampu merasai kebahagian dan keindahan poligami, tak kiralah poligami itu atas sebab apa sekali pun. Bagi si wanita pula, mulut kata reda tapi hati pula memberontak sebaliknya. Begitulah yang dirasakan oleh Ummi Khadeeja. Niat suaminya untuk berkahwin la [...]

    3. Tema yang menarik, kisah poligami antara orang yang tahu agama. Yang mungkin sebenarnya kurang tahu tentang tanggungjawab dalam kehidupan bersuami isteri. Saya suka latar belakang novel ini. Sederhana dan realistik cuma mungkin ada satu dua perkara yang sedikit bercelaru dalam timeline penceritaan tp boleh diabaikan. Cuma yang saya kurang gemar adalah konklusi novel, serasa terlalu tergesa2 dan cuma terlerai akhirnya dalam satu dua bab terakhir saja. An enjoyable read nevertheless, dan mengajar [...]

    4. Saya bertabah untuk tidak menangis sepanjang pembacaan. Hanya menahan sendu di hati.Tapi bila keadaan Ustaz Amir panasaran rindukan Ija, saya mengalirkan air mata Baru kau tahu, wahai suami!!!Akhirnya pelangi menjelma setelah badai melanda

    5. Kisah mengenai poligami Si suami yang berkahwin lain dengan alasan tak kukuh Isteri pertama terpaksa mengizinkan dengan syarat Isteri kedua yang gatal nak bersuamikan suami orang tanpa memikirkan impak bila berpoligami Masalah-masalah yang mendatang sepanjang poligami Dari novel ini ada satu perkara yang Sha dapat Kita isteri jangan terlalu berdikari dan melayan suami umpama raja, kerana bila suami berasa terlalu senang maka kita akan diremehkan Tak salah isteri berdikari tetapi sesekali kena ju [...]

    6. Antara komen awal pembaca Novel pertama saya AKU TURU BAHAGIA. Terima kasih kepada kenalan dan teman yang sudi membeli karya yang tidak seberapa ini.Norliza Yusof :-Satu lg novel poligami yg buat saya geram, sakit hati, marah, benci dan bengang tahap bumbung rumah! saya kan kak tak puas hati la dgn ustaz Amir tukahwin lain tu kahwin la tp nape bertukar sikap? hisy.an Ija respect ngan Ija yg sabar dan mengalah selalu tp sekali sentaphah! hilang arah uztaz AmirMai tu tak sedar diuntung kan kak.ami [...]

    7. Satu lg novel poligami yg buat saya geram, sakit hati, marah, benci dan bengang tahap bumbung rumah! tak puas hati la dgn ustaz Amir tukahwin lain tu kahwin la tp nape bertukar sikap? hisy.an Ija respect ngan Ija yg sabar dan mengalah selalu tp sekali sentaphah! hilang arah uztaz Amir Mai tu jenis tak sedar diuntung!!!.ami punya la baik dan penyabar tp dia punya 'peel' mmg ke laut tk de gaya org ada ilmu agama!!! pendek akal dan buruk laku!!! keseluruhan? citer ni okey dan bahasa dlm citer ni pu [...]

    8. Ustaz Amir inginkan seseorang untuk membantunya dan Khadeeja (Ija) dalam urusan menjaga maahad yang ditubuhkannya. Saranan Ustaz Amir, POLIGAMI. Ija, sebagai isteri yang sayang pada suami, redha dan dengan rela hati meminang Syifa Umaira (Mai).Alasan suami diterima dengan hati terbuka walaupun pedih. Rumahtangga yang dibina hampir 16 tahun dan dikurniakan 3 orang anak lelaki, berantakkan kerana sikap Mai. Wanita itu memang busuk hati. Dan kerana dia juga, Ustaz Amir sanggup menampar Ija. Bukan s [...]

    9. Baru terperasan buku kak Asmah Hashim.Buku ni pd awal pembacaan mmg saya tk kuat nk teruskan.Biasalah bila baca rasa diri ni Ummi KhadeejahAdush! sakitnya tuh di sini, di dalam dada.Geramnya rasa nak pi cari si Mai.Marah pd Ustaz Amir yg ego hanya mempertahankan balik2 "cuba kalian berdua faham dgn keadaan dn keinginan abg"Hellok2 isteri2 dia aje nk kena faham dia!Rasa mcm nk panggil ust.Amir ni biar aku sekolahkan dia. Apapunbuku ni byk sekali pengajaran.Poligami nampak mcm best je utk lelaki t [...]

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *